Szerző:
Bánóczy Zoltán

Zanza:


Munkaeszközünk: a link
Bánóczy Zoltán - 2006.11.27. 11:29

Az, hogy egy site a Google találatai között hol, hogyan és milyen pozícióban szerepel, szinte csak a linkjeitől függ. Sajátjaitól és mások őfeléje mutatóitól. Vegyük hát górcső alá.

A HTML <a>-tagja – miképp a papír – sokmindent elbír. Képet, objektumot, szöveget. Leghasznosabb – eddig trivialitás – a szöveges link. Képek még ALT-tagozva, flash-objektumok még ClickTag-ozva sem tudnak olyan hatékonyak lenni, mint a szöveg.

Még a szöveges linknek is létezik Google-szempontból improper usage-e. Divat a rel=”nofollow” használata a blogokban. Blogszolgáltatók sokszor általános és minden blogger számára kötelező érvényűen beépítik ezt leginkább a kommentek kezelésébe. Ez azonban ha nem is hiba, de unfriendly megoldás.

A rel=”nofollow”-tag az alacsony clearance levelű kommentezők elleni fegyvernek (anti-spam) lett kitalálva. Nem látom azonban okát, hogy olyan blogokon, ahol well trusted felhasználók kommenteznek ez használtassék.

A linkelés másik klasszikus hibája: a kattintás-mérés. En bloc ez nem elítélendő, hiszen pörgős tartalomszolgáltatásoknál – ahol jópár tíz tartalmi elem (pl. cikk) születik egy nap, ott nagy szükség van arra, hogy a szerkesztőség minden időpillanatban láthassa, melyik a leginkább fogyasztott - kattintott - aktuális tartalom.

Az ilyen linkelési technikát alkalmazó siteok csupán egyszámjegyű százalékát tartom azonban olyan gazdag tartalmúnak, ahol a fogyasztási szokás mérése fontosabb a Google felől érkező látogatóknál. Ebben az esetben már csak azért is indokoltabb mérni, mert az ilyen pörgősen frissülő weboldalak általában nem a Google-látogatókból élnek, hanem a hosszú évek alatt felépített brandjükből. A sok blogfeed, linkportál használja azonban ezt a technikát – indokolatlanul. Ha érvként csak annyi hozható fel a használat mellett, hogy ’lássuk hova mennyi ember kattint’ – az nem elégséges érv.

A redirektes, kattintásméréses linkelésnek normál viszonyok között egyetlen célja lehet: a szűk értelemben vett konkurrens site-ok linkjeinek ’kiherélése’, azaz az, hogy a saját tartalom kifele (a konkurrenciára) mutató linkjeivel ne a versenytársat támogassa az ember.


A bejegyzés trackback címe:

https://seo.blog.hu/api/trackback/id/tr2919402

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: SEO blog - Bánóczy Zoltán | Keresőoptimalizálás blog - Longhand 2007.10.08. 21:01:18

[...]igaz lehet magyar piacra, mert nincs felkészült konkurencia a témában Munkaeszközünk: a link[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arukereso.hu 2006.11.27. 13:04:28

Link kattintás méréséhez apró comment:

És persze valahol egy trackClick nevű JS függvény, ami betölt pl egy 1 pixeles képet, vagy meghív egy scriptet ami db-be logol. Kinek mi szimpatikus. Link is van, kattintás mérés is van, redirect sincs.

A témába vágó, minőségi kimenő linkek pedig nem csak a konkurenciát, de az adott oldalt is erősítik. Megfontolandó használatuk. Ha a konkurenciát csak mi linkeljük, akkor úgyis mindegy neki, ha pedig mások is, akkor úgysem segít rajta sokat. Rajtunk viszont segíthet, ha van minőségi bejövő ÉS kimenő linkünk is. Mindez persze minőségi tartalom mellett...

Arukereso.hu 2006.11.27. 13:13:26

Blogmotor kiszedte a példát :)

Tehát, szabadszavasan: a tag, href attribútumban a link, onClick attribútumban pedig egy javascript hívás, fenti példában trackClick függvényre.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.11.29. 10:05:38

Innen ki kellett moderálnom sajnos egy hozzászólást: nem a tartalma, hanem a megadott (egy keresomarketing-versenyes) linkje miatt.

Más linkkel ugyanazt a tartalmat szívesen látom, kérek mindenkit, ilyen linkeket itt ne használjon.
süti beállítások módosítása