Szerző:
Bánóczy Zoltán

Zanza:


SEO 15
Bánóczy Zoltán - 2008.01.03. 08:38

Az elmúlt 7-8 évem keresőoptimalizálási tanulságait próbálom egy tömör posztba sűríteni – hátha sikerül. Leginkább etikai jellegű dolgok ezek, melyek ahhoz is fontosak, hogy a hazai SEO-barbarizmus játékterét jól körülrajzolhassuk.


1. A találati listákat úgy hagyjuk magunk után, ahogyan azt mi is kapni szeretnénk.

2. Releváns és egyedi, értékes tartalom vagy szolgáltatás híján a jó SEO munka eredménye professzionális SPAM.

3. Az AdWords és a SEO célját nem keverjük össze.

4. A linkbuilding középsúlytól felfelé pótcselekvés.

5. Nem az a lényeg, hogy egy-egy keresésre hogyan áll éppen az ember, hanem hogy hányan is érkeznek a Google felől.

6. Mindig van hova növekedni.

7. A SEO nem kézrátétel – mindig van tartalmi vonzata.

8. Releváns linket akár kéretlenül is adni nem szégyen, nem dicsőség – érdek.

9. Keresőoptimalizálási versenyeken nem veszünk részt.

10. Ha a Google felől érkezők BounceRate-je 70% fölé emelkedik, nagyon szégyelljük magunkat.

11. Tudatában vagyunk, hogy az AdWords (ill. bármely PPC) egy látogatóra vetített árait nem érhetjük el (sosem fogunk 20-60Ft-ért tudni eladni egy látogatót), viszont PPA-modellben verhetetlenek vagyunk (más kérdés, hogy a PPA korrekt mérése mekkora nehézségekbe ütközik).

12. Linkért fizetni, mint nőért fizetni – sportértéke van csupán.

13. A sitemap-XML nem pótolja a jó belső linkeltséget.

14. A SEO-szakember inkább a jövőnek dolgozik, nem a jelennek.

15. A SEO-munka kreatív felülettervezési ismeretek nélkül böszmeség.


A bejegyzés trackback címe:

http://seo.blog.hu/api/trackback/id/tr64282831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.01.03. 23:03:55

Nem lehet SEO az, aki nem tudja, hány bit van egy byte-ban.

Nem kell programozónak lenni, de valamelyest ismeri kell, hogyan működik az adott site templatere vagy URL-renderelője, nem kell profi HTML-ezőnek lenni, de tudni kell, mi az a td colspan meg hogy mitől X- az XHTML, avagy 301 vagy HTML redirect, nem kell rendszergazdának lenni, de legalább el kell tudni magyarázni, ha már nem tudjuk konkrétan, mi is az Apache Rewrite modulja, hogy mire volna szükség.

(Köszönöm, hogy elmondhattam.)

Longhand · http://longhand.hu 2008.01.11. 22:26:08

"5. Nem az a lényeg, hogy egy-egy keresésre hogyan áll éppen az ember, hanem hogy hányan is érkeznek a Google felől. "

Ez egy nagyon igaz pont, amit elég sokan figyelmen kívűl hagynak gyakran.
(A weboldal 'hogyan áll', nem az ember annyit azért belekötözködök :) )

n_laci 2008.02.27. 19:22:48

5 .pont - más oldalról: bár ez már nem SEO, hányan érkeznek a Google -ból: no és mit értél vele, alias mennyit is kerestél.