Szerző:
Bánóczy Zoltán

Zanza:


Kulturált keresőoptimalizálás kell
Bánóczy Zoltán - 2008.01.08. 21:00

A múlt heti, 15 pontos írás pár állítása talán megér egy kis részletezést. A legfontosabbnak vélt ötöt próbálom kibontani.


„Releváns és egyedi, értékes tartalom vagy szolgáltatás híján a jó SEO munka eredménye professzionális SPAM.”

Az első és legfontosabb. Az olyan tartalom etikusan és célszerűen nem keresőoptimalizálandó, mely nem bír relevenciával az adott keresőkifejezéshez. Ez alól nem lehet felmentés. Ezért is van baj a keresőoptimalizálási versenyekkel - lásd később - és a nagyon kreatívnak gondolt pszeudogerillakampányokkal is, melyek „beszennyeznek”, illetve „befoglalnak” bizonyos keresőszavakat.


„A találati listákat úgy hagyjuk magunk után, ahogyan azt mi is kapni szeretnénk.”

Tegyük a szívünkre a kezünket. Ez az oldal, amin éppen dolgozunk, olyan oldal-e, melyet szívesen látnánk mi magunk is abban a közegben (keresőszavak), melybe éppen helyezni szándékozzuk? Örülnénk-e, ha pl. olyan oldalba botlanánk egy következő autó keresésekor ("használt autó") az első oldalon, amely egy használtautó-kereskedés egyszervolt vezetőjének új apartmanházát mutatja be?

Na ugye, pedig elsőre milyen baromi jó ötletnek tűnik, hogy Bandi bácsi őrségi házának elsőoldalas szereplését a "használt autó" keresésre cinikusan azzal indokoljuk, hogy Bandi bácsi régen autókkal kereskedett, és ma is használt autóval jár. Ugye közröhej, pedig a „szivar” keresőszóra tavaly megtörtént.


„Az AdWords és a SEO célját nem keverjük össze.

Az AdWords (keresőmarketing) szól arról, hogy a nekünk tetsző szavakat megvásároljuk. A keresőoptimalizálás másról szól, az hozott anyagból dolgozik, és nem illik nagyobb játékteret bejátszania, mint amire a hozott anyag képes.


„A linkbuilding középsúlytól felfelé pótcselekvés.

Középsúly: Napi kb. 10.000 látogató a Google felől.
Középsúly felett: > 30.000 látogató a Google felől.
Nehézsúly: > 100.000 látogató a Google felől.

Az ekkora látogatottsággal rendelkező oldalaknál már rendelkezésre áll az a kritikus látogatótömeg, mellyel a kezdeti, gyors, manuális (mesterséges) linkszerzést kell később kiváltani, illetve magasabb régiókba emelni.


„Keresőoptimalizálási versenyeken nem veszünk részt.”

Addig, amíg nem garantálható, hogy élő keresőkifejezésekre nem jelenik meg első oldalas találatként az egyébként csupán a versenyben részt vevő, értékes tartalommal nem bíró oldal. Azt eddigi két keresőoptimalizálási verseny során ez sajnos bekövetkezett, azaz "pillangószív"-vel és "linkfelhő"-vel foglalkozó oldalak jöttek fel teljesen mindennapi keresésekre pl. "villanyszerelő". Nem mentség az ilyen versenyben való részvételre, hogy idővel kipucolódnak ezek az oldalak a Google-ből – csak 1 évig szennyeztek, de jó.


A bejegyzés trackback címe:

http://seo.blog.hu/api/trackback/id/tr11289980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Lord_Cica (törölt) 2008.01.09. 11:38:28

Ha egy oldal fontos, akkor sokan linkelnek rá és mindenképpen előrekerül a találati listákban.
A kereső optimalizálás az ilyen oldalaknál ezért felesleges.
Vacak oldalaknál van csak értelme, tehát a SEO-val mindenképp olyan találatokat nyomunk az emberek orra alá, amiket nem szeretnének látni.
A SEO mindenképpen spam.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.01.09. 11:42:42

A SEO nem feltétlenül és mindenképpen spam - ez a lényege.

A brutál-SEO annyira SEO, mint amennyire a telematricázott metrókocsi marketing. Nem hatékony és nem elegáns.