Józsi, együtt-e röhögtél volna velünk '92-ben Kecskeméten, ha a demókompóra valaki egy RSI Demomakeres nevezést ad le? Felhördültél-e pár hónappal később, amikor kiderült, hogy egy pixelizáltnak beálított kép valójában scan volt? Persze. Miért? Mert ezek a lódítások azokat inflálják, akik rendesen csinálják a dolgot.
Manapság csábító lehetőség és a kreatív egót simogató ötlet egy webes szolgáltatás kitalálásánál, hogy a kontentot majd megoldjuk okosba', azt pedig majd jól megseózzuk. Összepároljuk twiteket, felütjük a Facebookkal, tálaljuk egy kis tamblerrel. Mehet mellé egy kis gmap, szigorúan Google-féle geokóderrel, azaz automatizmussal pozicionálva, hozzá még 4 dioptriáig elegendő lájkbuttonnal. Teszünk mellé releváns Youtube videókat, hivogatjuk serényen a fulltextsearch-öt PHP-ből. Zsír lesz, hadd szóljon.
Hatalmasnak és zseniálisnak tűnő szájtokat lehet így építeni, tobzódhat benne mindenki kedvére (vö.: RSI Demomaker, C64, 1991), egyet azonban célszerű szem előtt tartani: ebben nincsen hozzáadott érték.
Ez kontentrecikláltatás - aminek eszemben sincs elvitatni a létjogosultságát, de ne a Google-t akarjuk etetni vele. Sem a szó szoros, sem pedig átvitt értelmében. Sokadszorra írom le itt: csak annyit illik kivenni Google-ből, amennyit az ember ad neki. Nem byte-ban, hanem tartalomminőségben.
A Szörcs kapcsán azok, akik keresőoptimalizálással foglalkoznak, a kezdetektől pontosan tudták, hogy miről van szó - de ahogy helyesnek jelölted meg viselkedni; legyintettek rá. De aztán ezt az RSI Demomakeres dolgot benevezték egy demókompóra.
UPDATE: http://twitter.com/angelday/status/15098052172
* http://twitter.com/banoczy/status/15056767060