Hónapokkal ezelőtt írtam meg az első előadói felkérést az évindító SUPERWEEK szakkonferencia-hétre, természetesen webanalitikai témában és előadónak - hát persze, ha lehetne webanalitikás Donald kacsát vásárolni, csak azt vennék a gyerekeknek.
Meglehetős önbizalommal a szakma 3 nehézsúlyú játékosát szúrtam ki: Nick Mihailovskit, Justin Cutronit és Caleb Whitmore-t. A legmenőbb szájtokkal, a webes szolgáltatásfejlesztési és médiavásárlási ipar csúcsának számaival dolgoznak.
Ha csak egyetlen egy el tud jönni - már jók vagyunk.
Ehhez képest két hónappal később mindhárman igent mondtak, három hónap múlva pedig filmbe illő high-life keretében a bécsi Sacherben találkoztunk, ebédeltünk és szolid szalonspiccesedtünk Nickkel, aki a Mountain View-i Google központ szenior mérnöke, a hivatalos Analytics TV egyik főszereplője. A második üveg testes vöröset közös kilencvenes évek közepi közös ismerősünk, Gravis Ultrasound tiszteletére ittuk meg.
A heti program októberre megkapta végleges formáját: 3 nagy témakör, 5 nap, 2 párhuzamos terem, több mint 35 előadó, közel 60 előadás és beszélgetés; mind-mind a közmondásos analitikai szemléletű szlogen, a "DATA BEATS OPINION" köré szervezve.
MINDEN ANALITIKA
Merthogy. A webanalitika a webes szolgáltatásfejlesztés és -üzemeltetés alapeszköze, nélkülözhetetlen kelléke, bare minimuma. A webanalitika nem a látogatottság-mérés. A webanalitika olyan, mint a sütéshez használt maghőmérő: a végeredmény minőségét teszi - már középtávon is - kiszámíthatóvá. Állhatatos és kifinomult használata komoly, fenntartható versenyelőnyhöz VEZET - így, kijelentő módban. Egy konferencia kapcsán erről beszél Nick közvetlen kollégája és Analytics TV-s társa, Avinash Kaushik 1:52 után:
Lehet olyan komoly webes játékos, akinek nem érdekes a SEO és olyan is, akinek a PPC is simán érdektelen - de elképzelni sem tudok olyat, akinek a igazolt hiányzása lehetne a keddi, webanalitikai napra.