Szerző:
Bánóczy Zoltán

Zanza:


A keresőoptimalizálás a valóságban
Bánóczy Zoltán - 2006.12.14. 12:38

Elméletben még minden oké, mindenre tudja az ember a megoldást. A valóság azonban sokkal több akadályt gördít az elméleti modellek elé, mint azt gondolhatnók. A munka ugyanis mindig egy konkrét projekten, egy konkrét büdzsével, egy konkrét csapattal egy baromi konkrét cél eléréséért folyik.

Ha kicsit más projekten, kicsit más büdzsével és picit más csapattal folyik, már egy teljesen már dologról beszélünk. Az elméleti modellek gyakorlatba történő átültetését a következő gyakori buktatók hiúsíthatják meg:

  • A site/szolgáltatás valós hordozott értéknél magasabb látogatottság kívánalma a megrendelő részéről: előfordul, hogy egy-egy megrendelő túlvállalná magát guglilag, azaz lehetőségeihez képest sokat, túlontúl sokat szándékozik markolni. Ebben az esetben a SEO-szakemberé a felelősség, hogy feladatot visszautasítsa.
  • Fejlesztői képesség hiátusa (nincs elég idő és/vagy képesség a korrekt megvalósításra)
  • Forráshiányos büdzsé (az „olcsón mindent”-vágyálma)
  • A SEO-szakember hitelessége, bizalmi faktora: a nagy döntések átviteléhez nagy bizalmi tőkére van szükség – ebben a ’szakmában’ ezt általában a referenciák illetve eredmények teremtik meg.
  • Feloldhatatlan vélemény- vagy értékkülönbségek: létező probléma, hogy az adott projekt sikeréért felelős keresőmarketing-szakember és a megrendelő között olyan értékkülönbségek feszülnek, melyek az újabb célok kitűzését ellehetetlenítik. Különösen akkor kerül nehéz helyzetbe a SEO, amikor már annyi visszavonhatatlan értéket tett a projektbe, ami a Megrendelő értékválsága, -hiánya esetén is már biztosítja a projekt sikerességét a jövőben.


A legfontosabb
tehát a Megrendelő és a keresőmarketing-szakember megfelelő egymásra találása, egy olyan találkozás, ahol az érték- és érdekközösség stabil, biztos lábakon áll. Ennek hiányában valamelyik félnek erős esélye van arra, hogy ’nagyon rosszul jöjjön ki’ a projektből.


Ha azonban - mint az esetek legnagyobb részében -, ez az egymásra találás létrejön, azaz a Megrendelő részéről állandó bizalom van jelen és a keresőmarketing-szakember pedig komoly, jól mérhető eredményeket produkál, úgy a siker (profit) sem marad el.


A bejegyzés trackback címe:

https://seo.blog.hu/api/trackback/id/tr4722561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.12.14. 15:49:15

Valahogy az ugrott be erről a posztról, hogy "akarsz róla beszélni?" :-)