Szerző:
Bánóczy Zoltán

Zanza:


Egészséges arány
Bánóczy Zoltán - 2008.03.07. 14:39

Fel-felvetődik mostanában, hogy mi is lehet az „egészséges arány” egy-egy website forgalmának forrásai (traffic sources) között, különös tekintettel a Google arányára. Ki kell ábrándítsam az úri közönséget: nincsen univerzális egészséges arány; nagyon is egészésges szélsőségek nagyon is gyakran elképzelhetők ugyanis. Ne essünk a „nem létező átlag” csapdájába.

Vannak olyan tartalmak, melyek fogyasztása olyannyira sűrű, hogy nincs, nem is lehet a keresőgépekre utalva. Nem keresünk wellness szállót minden nap, de híreket olvasunk – tudjuk hol, és általában ugyanott. Pedig a Google-be is írhatnánk: „hírek 2008.3.7.”.

Vannak olyan tartalmak, melyeket ritka fogyasztásuk miatt széles körben, alaposan megbrendelni valószínűleg vállalhatatlan költséggel járna. Ez leginkább az internetes vásárlásra (termékrendelésre, -közvetítésre), utazási-jellegű szolgáltatásokra lehet igaz. Tegye fel a kezét, aki legalábbis hetente vesz autót, wellnesshétvégézik és vesz új mobiltelefont. Lakásról nincs is szó.

Ha tehát ilyen oldalt üzemeltet az emberfia, akkor felesleges azon aggódnia, hogy „nem tudom megtartani a látogatókat”. Közvetlenül megtartani nem is kell. Bele fog akadni újra, és újra. Amikor sokadszorra jön a júzer, majd megjegyzi.

A website feladata mindig annak az N internetezőnek a betalálása, aki éppen most konkrét autót, lakást, mobiltelefont óhajt vásárolni. Nem valamelyik trendi bannerről kattintott át valahonnan. Erre jó eszköz a Google.

Hírért tudom hova menjek, talán már a könyvrendelési szokások is kiegyenesedtek, tudom hol keressek új digitális fényképezőgépet, hol nézzem meg a szállásokat Szegeden, de fogalmam sincs hova menjek horvátországi apartmanért (nem mintha). Ha valakinek a fenti kategóriákra beugranak szolgáltatások, az már nagyon jó, az már egy nagyszerű szolgáltatás. A brendeltség jó forgalmi mérőszáma a GA Direct Traffic adata, amit bár nagy Google-forgalom mellett elenyészőnek láthatunk, de változásait követni érdemes, nagyságrendjét alábecsülni nem szabad.

Az egyes forgalmi források csak adott és konkrét helyzetben értékelhetők, adott és konkrét abszolúértékek mellett. Fontos az egyes SEO-zott tartalmi alapegységek életciklusa. A használtautós párhetes életciklustól a kevéséves konkrét termék, majd a sok évig fennálló konkrét szálloda.

Elhangzott egy olyan vélemény is, hogy az idális arány egy-egy website látogatottságában a 0%. Érdekes szám, természetesen nem komolyan gondolta Bagi Zoltán, ahogy én sem szó szerint értem: 100% volna a kívánatos. A 100%-os Google-forrás modellben 0% a direct traffic, azaz az internetező egyetlen weboldalt sem tud fejből, minden éppen aktuális szükséglete alapján fogyaszt.

Ebben az idealizált modellben eltűnnek (nem pedig uralkodnak, mint a 0%-nál) a forgalmi (átkattintási) monopóliumok vagy a brendeltség, azt információ minősítését a fogyasztottsága határozná meg. Ebben modellben mindekni beírja Google-be, hogy „hírek 2008.3.7.”.


A bejegyzés trackback címe:

https://seo.blog.hu/api/trackback/id/tr48369967

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: A Google-ből érkező látogatók | Intercat Online 2008.07.21. 07:56:16

[...]rel="tag">seo Bano blogjában olvastam egy postot arról, hogy nincs egészséges arány. Nincs olyan[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2008.03.07. 15:05:10

kicsit leegyszerüsítve:
nem mindegy, hogy miből hány százalék, ha pörög az oldal, és hozza a bevételt? :-)

Tudom nem mindegy de egyik forrás fajtát sem szabad favorizálni, hiszen a legfontosabb szempont a végeredmény.
Amolyan Machiavellisen. :-)

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2008.03.07. 18:33:37

Ja és mutatom a grafikont, nini, milyen szépen jön fel a keresők részaránya. A novemberi törés? Ja igen, volt két komoly hírlevél kampány. És ennyi...
A direct traffic ingyen van.
A referrer vagy ingyen van vagy nem. De lehet, hogy ahol a címünk van, olyan szépen kidolgozott szájtm hogy már nem is kell kattolnia...
A kereső sincs ingyen.
ROI

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.03.07. 19:12:07

Libretto,

Nem igazán értem mit is akarsz mondani.

A direct traffic sincsen ingyen, az is vmi előző befektetés eredménye (avagy gondolatátvitel a user fele).

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2008.03.11. 09:09:26

bano,

nyilván, csak olcsóbb. pl. összerakok egy hírlevelet, fél nap, utána 3 napig plusz 2000 visitor / nap, kvázi ingyen. Nyilván, anno fejleszteni kellett modult meg webszájtot at all :))))

De nincs általános igazság az arányra, na.

Longhand · http://longhand.hu 2008.03.12. 01:34:02

hírlevéllel gereblyézel, aztán elfogynak a levelek hamar. SEO-al állandó forgalmat kapsz.