Szerző:
Bánóczy Zoltán

Zanza:


Google Analytics Filter
Bánóczy Zoltán - 2009.06.13. 13:40

Nagy látogatottságoknál nehéz feladat a forgalom mély megértése; ebben segít a Google Analytics magasszintű használata, illetve egy konkrét funkciója, az ún. filterezés.

Könnyű összetéveszteni a Filter fogalmát a Szegmenssel, pedig működésük alapvetően más. A Filter a komplett logot osztályozza logikai szabályok szerint, a Szegmens pedig „based on sampled data”, azaz közepes-rossz mintavételezésekkel dolgozik (néhol nagyságrendi tévedésekkel). Előnye azonban, hogy instant megoldás, időben visszamenőleg is alkalmazható, ellentétben a Filterrel-funkcióval.

A Filter szépsége nem csupán a mérés pontosságában van, hanem hogy jóval komplexebb feladatokra is használható.


Kíváncsi lehetek rá, hogy egy-egy redizájn hogyan változtatja meg a látogatói viselkedést, mely áramlási utak változtak meg, mely oldaltípusok elosztó szerepe nőtt vagy csökkent éppen.


Honnan jönnek egy-egy sitecsoportnál az új látogatók és melyek saját portfolión belül utaztatottak?


Érdekelhet a bejelentkezett felhasználóinak tartalomfogyasztási szokásrendszere, a regisztrációkor megadott profilok szerint, pl.: milyen tartalmakat fogyasztanak a 30-35 év közötti fővárosi hölgyek.

Ilyen és ehhez hasonló méréseken és azok eredményeinek visszacsatolásán keresztül vezet az út az üzleti logika tökéletesre csiszolásáig; érdemes tehát nagyon komolyan venni.


Néhány tanács a filterek (szűrők) használatához:
 

  • Mindig külön profilba filterezzük át a dolgokat, ne az eredetibe dolgozzunk
     
  • Ezen új profilokban a GOAL-ok használatának egészen új távlatai nyílnak meg
     
  • Regexp-mágiát lehet próbálni megúszni, de nem lehet
     
  • Minden aprónak tűnő változtatást ellenőrizzünk vissza, ami a filter beállítását érinti
     
  • Nem feltétlenül fontos minden egyes mérendő adatnak külön profilt létrehozni; meglehetősen szórakoztató és tanulságos „szürreális” profilokban értelmezni az adatokat, ahol a pl. a kulcsszavak helyén a találati oldal száma áll (ahonnan az átkattintás történt – de ez a könnyebb áttekinthetőség kedvéért a referer mezőbe is kerülhet), az URL helyén az az oldaltípus (amelybe az adott URL esik: egybefilterezve pl. a cikkoldalak)
     
  • Az Advanced Filteren belüli Lookup Table funkció még nem használható, de ha funkciója az Excel-klasszikusnak számító hasonló nevű függvényével lesz azonos, akkor még sokat hallunk majd róla

 


A bejegyzés trackback címe:

https://seo.blog.hu/api/trackback/id/tr741182600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.