Szerző:
Bánóczy Zoltán

Zanza:


Google Analytics 13+1
Bánóczy Zoltán - 2009.09.05. 15:08

Egy rövid és tömör listát állítottam össze azoknak, akik komolyabban és mélyebben érdeklődnek a Google Analytics iránt, vagy olyan helyen használják, ahol a felhasználói viselkedés mély megértése nélkülözhetetlen.

  1. Regexpet készségszinten megtanulni.
  2. Amikor filterezésről beszélünk, akkor általában Advanced Filterezésről beszélünk, azaz nem a homokozós include/exclude toolokról. Az cutting-edge okosságok kivétel nélkül itt vannak.
  3. Advanced filterezésnél az egyes mezők overwrite-olása tartogat meglepetéseket.
  4. Filterezéssel majdnem mindent meg lehet oldani, de a mérőkódok menő paraméterezésével még a mindennél is többet.
  5. Vizualizációval vigyázni: idősoros megjelenítője hiányos sorozatok esetén bugos és magyar nyelvű kezelőfelületről nem elérhető(!).
  6. Ha az alapprofilunk önmagára nézvést már tartalmaz filtereket, azokat az abból filterezett profilok nem veszik át. Ezek a származtatott profilok a nyers mérőkódos adatokból dolgoznak.
  7. Segments-et csak akkor használunk, ha a tendenciák tendenciái iránt érdeklődünk épp.
  8. A User-Defined mező egy mérőkódból is írható mező, amivel nagyon elegánsan lehet szegmentálni a látogatottságot, hiszen olyan információt lehet bevinni a rendszerbe, amelyekről a GA alapból nem tudhat. (vö. Analytics __utmv cookie)
  9. Ecommerce-mérés használatánál az UD-mezőhöz hasonlatosan ki lehet okosan használni a SKU mezőt.
  10. A nyers alapprofilon próbálgatni a filterezést botor dolog, a nyersanyag integritásának megőrzése nagyon fontos feladat.
  11. Egy alapprofilhoz mérettől, funkcionalitástól függően akár 3-10 származtatott profil is létrejöhet (sőt, általában kell is ennyi).
  12. Ha standard paraméterezett UTM_SOURCE-os linkeket kapunk, akkor official URL-es CANONCIAL-t mindenképpen teszünk a [HEAD]-be (ügyesebbek AllowHash-t használnak) (vö. Analytics „__utmz” cookie)
  13. Egyes reportok bookmarkolásának legegyszerűbb módja, hogy a kívánt speciális reportot létrehozzuk browse-olással, majd azt a Dashboard-ra téve, az ott keletkező direkt linket bookmarkoljuk el. Ezek a linkek általában a PDR változóban tartalmaznak egy időintervallum-definíciót, melyet kitörölve szépen elbookmarkolható, utolsó 30 napos reportot kapunk (regexpes kulcsszavas szűkítések nem minden esetben mennek át az URL-ben, azzal jó vigyázni.

+1. Managementnek mindig állítsunk össze sokfülecskés Custom Reportot, ne kelljen bányászniuk a default felületen (logikus dropdown felépítés, adatsor-hegyek: 10 különböző értéket lehet betolni egy sorba a default 5 helyett)


A bejegyzés trackback címe:

https://seo.blog.hu/api/trackback/id/tr611362015
Nincsenek hozzászólások.