Szerző:
Bánóczy Zoltán

Zanza:


Pénzből élünk
Bánóczy Zoltán - 2010.05.17. 13:46

A hivatásos közösségi médiások igazából egyetlen dologgal tudnák felzárkóztatni komolyanvehetőségüket a vágyaikhoz: ha mérési adatokkal, esettanulmányokkal tudnák alátámasztani eleddigi piacteremtési célzatú evangalizátori tevékenységük tárgyát.

Víziók, álmok, vágyak és egyéni célok keverednek az érvelésekben - csak a tényadatok hiányoznak *:
 

1. Mekkora visitorban mért forgalmat szállított és hova egy adott SMO-kampány?

2. Mekkora értékű vásárlás/regisztráció/lead/bármi keletkezett ebből az SMO-kampányból?

3. Mennyi új látogatót tudott megszólalítani a kampány?

4. Mekkora hatékonysággal tudta milyen aktivitásra ösztönözni a közönséget?

5. Milyen arányban áll eredményessége a többi forrással (referrer, organic, ...), hogyan viszonyulnak egymáshoz 1 új/visszatérő látogatóra vetített költségükben?
 

Így lesz teljesítményük jól viszonyítható a többi csatornáéhoz képest. Nem lehet érv, hogy az SMO "hát jaj, sok áttételen keresztül, hát, nem mérhető jól, hát, sajnos". Egy keresőmarketinges példának okáért nem fut bele ilyen szégyenletes érvelésekbe. Nincsen ugyanis rákényszerülve; ő elegánsan 'ajándékba' adja ezt, aminek értékesítére mások iparágat óhajtanak berendezni. Nem megy bele olyan göröngyös zsákutcákba, hogy "azért is kérek pénzt, akik bár látták a hirdetést, de nem kattintottak rá, illetve azokért is, akiknek ők ajánlották a szolgáltatást".

Ebbe csak az futhat bele, akinek nagyon hiteles mérések/auditok vannak a birtokában - értsd prémium tartalmak (nagy tartlaomszolgáltatók címlapjai -> óránként sokszáz visitor. Garantált, kiszámítható, tervezhető.

Ha felépül majd egy olyan erős közösség, mely volument szállít nagy garanciával és kiszámíthatósággal, akkor mondhatjuk, hogy megálljunk, mert itt van már a Kánaán. 

 

* Tényleg, csinált már itthon valaki SMO-kampányt, aminek kapcsán a fenti 5 kérdés bármelyikére van lehetősége válaszolni?

 

Első- és alapozóposzt: Lájkolásból nem élünk meg

Második a témában: Csak szeretetből élünk meg

 


A bejegyzés trackback címe:

https://seo.blog.hu/api/trackback/id/tr42009970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2010.05.17. 14:15:22

Esetleg ki kell találni, hogyan lehet mérni az SMO-t. (Bár abban a világban, ahol az Apple kell ahhoz, hogy kitalálja az $1 app üzleti modellt, megelőzvén a SONY-t, az MS-t meg mindenkit, ebben nem bízom.)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2010.05.17. 14:20:30

@ern0: ahogy minden mást. Mi indokolja, hogy másképp méretődjék?

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2010.05.17. 15:03:14

Azt akartam írni, hogy nincs meg az eszköz, amivel mérhetünk, de aztán belegondoltam: a landing page nem ugrik el a Facebook meg a Twitter elől sem.

Azért nem ostobaság a többi "érdekes adat"-ot sem elemezgetni, pl. hogy ennyi követőből ennyi klikkel, a twit megjelenésétől számítva mi a legaktívabb CT időszak stb., de ugyanarra kell kifutnia a történetnek, mert a focit gólra játsszák. Na, tiéd lehet a szlogen (párhuzam), ingyen adtam.

Baszki, tényleg olyan, mint a foci, pontosabban a magyar válogatott, ilyen taktika, olyan módszer, "fejben jók voltunk" - csak az a baj, hogy amikor tétmérkőzés van, akkor valahogy nem akaródznak berúgódni a gólok.

Greg_ · http://kereszturi.tumblr.com 2010.05.17. 16:35:35

Ha mar annyira gyepalod a social mediat, megkerdenem errol a velemenyed: www.facebook.com/DeepwaterHorizonResponse
Szerinted ennek az uzleti hasznat milyen megterulesi mutatok menten, milyen CTR/CPC/CPA ertekekkel lehet bemutatni.
Nem erv, hogy ez nem uzleti kategoria, hiszen tudtommal az olaj a vilag legnagyobb mennyisegben eladott commodity termeke, csak van benne uzlet...

Es nehogy oda lyukadjunk ki, hogy bizony vannak a kommunikacionak, uzletepitesnek, erteknovelesnek CPA-n tulmutato, jelenlegi tudasunkkal nem nagyon merheto reszei is. :-)

(Kis hazankban van egy-ket normalisan fordo tozsdei ceg - nem tobbszaz - , s jellemzoen szerintem a blogolvasok 5-10%-a rendelkezik akar egy reszvennyel is. Talan emiatt sem elvarhato, hogy mondjuk cegertekben / brand value-ben gondolkodjon barki is.)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2010.05.17. 16:49:31

@Greg_: nem értem a kérdést, pontosítást kérek.