Szerző:
Bánóczy Zoltán

Zanza:


A nem létező átlag
Bánóczy Zoltán - 2006.11.27. 18:30

Hosszútávú folyamatok értékelésének bár elengedhetetlen eszköze a nagyvonalú átlagolás, de a de egy-egy site-ra jellemző látogatottsági-tartalomfogyasztási karakterisztikák megfejtéséhez nem elég. A taktikai döntéseket csak ebből levezetni nem jó: nem tartalmaz ugyanis adatot a megoszlásról, szórásról, mi több: elfedi azt. Elveszi azt lehetőséget, hogy az 'erős de kevés' és a 'gyenge de szapora' kulcsszó-kombinációkat elkülönülíthessük.

Vallom, hogy a szapora kulcsszavaknál illik kezdeni a munkát, az erős kulcsszavak csak végcélok lehetnek. Lufifújáshoz (hekkeléshez) vezetne ugyanis, ha karácsony táján minden ruhabolt fontosnak tartaná „ajándék” kulcsszóra elsőnek szerepeltetnie magát a találatok között.

Mondhatnám úgy is, az ilyen helyeket a weboldal csak kiérdemelheti, egy SEO felfogadásán keresztül nem vásárolhatja meg. Arra ott az AdWords, rövidtávon egy átlagos KKV-nak olcsóbb is mint a SEO.

Vannak természetesen olyan oldalak - jellemzően közösségi, népszerű nevén webkettes oldalak - ahol a kulcsszavak 'meghatározását' az szerkesztőközösség végzi, mondhatjuk tudattalanul, mikor a tartalmat előállítja. Mivel nekik nincsen konkrét piaci célszegmensük (pl. számítógép-alkatrész kereskedelem, utazás, stb.), azaz mindenevők - náluk a fenti okoskodás felesleges. Ha viszont specializációs lehetőséget látnak egy-egy szektorban (pl. vasöntödés videókra fektetnének nagyobb hangsúlyt), akkor már érdemes elfilozofálgatniuk a dolgon.


A bejegyzés trackback címe:

https://seo.blog.hu/api/trackback/id/tr3019544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása