Régi problémám ez nekem. Régóta nem tudom rá a megoldást - milyen szerencse, hogy nem nekem kell. Felkínálom tehát a következőt az akadémiai jellegű vitára: az alapprobléma a mikrofon-hangosításból jól ismet probléma, a gerjedés problémája. Hogy is jön ez a Googléhez?
Egyre szaporodik azon siteok száma, akik minimális önálló tartalommal bírnak, és a Google találatait, linkjeit jelenítik meg szűretlenül tartalomként, tehát nem kézzel szerkesztik, hanem automatizmusokkkal generálják az olvasnivalót. Ezáltal mintha a Google outputját – igaz egyenként nagyon gyengén –, de visszavezetik az inputjára.
Elsőéves DJ-hallgató is tudja a választ: kevésbé érzékeny mikrofon, vagy halkabb hangosítás lehet a megoldás. Érdekes kérdés lehet viszont ez Palo Altoban: az elvi probléma ezzel a gerjedéssel az, hogy a web organikus változásai nehezebben azonosíthatók-követhetők a Google számára.
Mondhatja bárki: és azok a szerkesztők, akik a Googléból dolgoznak, ők hasonlóan visszavezetik az outputot az inputra, ott miért nincs baj? Azért, mert ott az emberi szűrő jelen van a folyamatban, a website-üzemeltető ellátja azt a feladatát, ami a Google-modellt életben tartja: egy link - egy szavazat. Eltúlzott automatizmusokkal ez a modell nem tartható, legalábbis minőségét tekintve erősen romlik.
A konzekvencia, ahogy a klasszikus mondja: 'Content is king'.