Amikor az ember egy-egy keresőmarketing-műveletet tervez, mindig a Google fejlesztőinek fejével hasznos gondolkodnia.
Mit és hogyan venne figyelembe egy-egy oldal rangsorolásánál? Hogyan minősítené a spiderezésből kinyerhető adatokat? Hogyan gazdálkodna a feldolgozandó többmilliárd oldalt és a feldolgozás szükséges gyakoriságát tekintve mindenképpen szűkös erőforrásokkal? Információminősítés, első fejezet.
Úgy tűnik, az alábbi elvekből áll össze egy koherens Google-policy, mely a folyamatos találati minőséget biztosítja: hónapról hónapra – indexről indexre. A lenti direktívákból a Google (kereső) minden mozdulata levezethető. Hogy az egyes pontoknál in concreto mire is gondoltam, azt a következő heti postokban bontom ki.
- nem az a lényeg, a delikvens mit mond magáról, hanem hogy mások mit mondanak róla és ezen ’mások’ minősítése milyen
- az ellenőrizetlen információ: pletyka (vajon rászolgált-e az adott site egy-egy minősítésre)
- embert barátjáról, clearance level-t linkszomszédjairól
- több oldalról megerősített információ - súlyozottabban figyelembe veendő információ
- a megbízható információforrás jutalmazandó
- érdekcsoportok lokalizálásával adatszolgáltatásuk információvá konvertálása megfelelően súlyozható
- a hitelesség amortizálható - a böcsület eljátszható
- minden egyes Google-index egy-egy zéró-összegű játszma, azaz mindenek ára van: növekdni csak mások rovására (külső linkek) lehet (zum ersten blick trivialitásnak tűnhet, jobb belegondolva nem az)