Régi vesszőparipám, hogy a keresőmarketing eredményessége nem egy-egy akár megkapónak látszó kulcsszóra elfoglalt helyezésekben mérhető, hanem a kessben.
Forintban.
A keresőkből érkező látogatók-látogatások tranzakcióvá (bevétellé, rendszeres látogatóvá, regisztrált felhasználóvá) konvertálása nem választható el élesen a keresőmarketing-tevékenységtől. Ezért fontos, hogy a mindannyiunk mellényzsebben lapuló Google Analytics fel legyen setupolva ún. GOAL-okra.
Enélkül csak homályos elképzelésünk lehet az adott site látogatottságának természetéről, karakterisztikájáról. Amint a fenti gyors kis setupot kiviteleztük, máris követhető válik melyik forrásból milyen a "tranzakció-sűrűség". Egyes tranzakciókhoz konkrét összegek rendelhetők, így láthatjuk 'honnan származik bevételünk', azaz mely forrás-site mekkora résszel járult hozzá a teljes bevételhez. Meglepő eltérések lesznek kimutathatók a már régóta ismert látogató-részarányhoz képest - ne gondoljuk, messze nem lesz egyenesen arányos azzal.
Eképpen ha nem is tökéletes pontosságal (méréstechnológiai hiba), de jó közelítéssel kimutatható, hogy mennyi bevételt is hozott a Google, azaz a keresőmarketing. A dolog akkor van rendjén, ha a feladatot végző SEO-szakember számlája ennél kisebb.