Szerző:
Bánóczy Zoltán

Zanza:


Újraépített weboldalak vs. Google
Bánóczy Zoltán - 2006.12.07. 20:46

Amikor az ember egy site-ot újratervez, mindig a legnagyobb dilemma, hogy az URL-készletét megtartsa-e. Van-e olyan linkeltsége az adott URL-eknek, ami ezt teszi primer döntési faktorrá? Ha nem, azaz a weboldalra mutató mély linkek száma elenyésző, és az URL-ek is nyugodtan dobhatók (sessionID-s, sok és hosszúparaméteres nem http-változósorrendezett, netalántán frames vagy flashes), csak akkor egyértelmű az új URL-ek bevezetése.

Lehet olyan - Nagy Sándor-i, gordiuszi csomót idéző – vélemény, hogy átmenetileg (középtávon) a régi URL-eket tartsuk meg úgy, hogy a régi site (redesign előtti) jelenjen meg azokra. Az új site pedig majd új URL-ekre jelenik meg.

Itt az a probléma, hogy a site overall pagerank-jéből következő spiderezendő oldalszámba az új oldalak nem valószínű, hogy teljesen bele fognak férni (ha igen, akkor eddig volt a baj; nem volt kijátszva a játéktér), így nem is fogják tudni hatásukat kifejteni. Szintén folyománya, hogy a forgalom (látogatottság), a régi oldalakon fog jelenkezni, azaz nem sok értelme volt az újratervezésnek.

Lehet azt mondani, hogy 301 Redirecttel a régi URL-ről dobjuk át az újra, hátha a linkek megmaradnak. Hátha. Hátha nem.

És lehet természetesen vállalni, hogy a régi oldal teljesen és tökéletesen megszűnik, és helyére az új oldal lép, ugyanazzal az URL-készlettel. Általánosságban ez a legjobb megoldás, de ez sem mindig.

Mindhárom megoldás tehát más helyzetben jó megoldás.

Azon túl, hogy még jó pár egyéb megoldás létezik, természetesen a fentiek egyike sem érvényesíthető általánosan: konkrét kérdésre létezik csak konkrét válasz.


A bejegyzés trackback címe:

https://seo.blog.hu/api/trackback/id/tr6921595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fotofabrik 2006.12.08. 09:38:35

ezért célszerû jól átgondolt mod_rewrite-ot használni, nemde?

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.12.08. 11:46:30

igen-igen, azt mindig célszerű - ha nem is minden esetben elegendő

Harder · http://www.tutorial.hu 2006.12.09. 17:23:32

Anno sokat gondolkoztam azon, hogy a lapomon ezt a kérdést hogy oldjam meg a Joomla-ról Drupal-ra való áttérés során, mert elég sok hivatkozás mutatott rá. Végül emlékeim szerint még a motorcsere előtt kitettem erről egy figyelmeztetést, hogy aki hivatkozik vmelyik aloldalamra, a későbbiekben legyen szíves módosítani a linket, majd kis várakozás után átálltam az új rendszerre.
A forgalmon nagyon változást nem vettem észre, nem csökkent a látogatottság, minimális számú visszajelzést kaptam csak azóta, hogy "XY cikkre mutató link nem él, hol találom?" (ezek inkább fórumbejegyzésekből vannak, ahol az eredeti szerző sem tudta már módosítani a linket).
Általánosan nem tudom kijelenteni, de erre az egy lapra vonatkozóan igen, hogy aki egyszer már eljutott a honlapra és tényleg érdekli amit keres, megtalálja így is. Ha kereshető a lap és a menü (illetve egybéb navigációs elemek) egyértelmű, akkor nagy baj nem lehet.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.12.09. 17:39:26

Ha valaki eljut a lapra, igen, akkor talán megtalálja amit keres. A lényeg, hogy hányan jutnak el az adott honlapra? Ha ugyanis az a régi URL-ek (amik külső oldalakról linkelve vannak-voltak) nem léteznek, akkor nem tudják kifejteni hatásukat.

Meggondolatlan URL-készlet váltáskor esetleg az előző évek SEO-eredeményei kukába kerülthetnek. Ha nincs ilyen, azaz számottevő SEO-munka a megelőző években, akkor persze nem lehet baj.

Merras · http://miyazakijun.hu 2006.12.09. 20:32:27

Mi az oldalunk újraépítésekor egyben domaint is váltottunk, full új URL-készletünk lett, stb. - a látogatottság csak a kezdeti időben volt gyérebb emiatt. Mi egyébként egy ismerősünk "csináld magad" kategóriás, nem épp SEO-barát motorjáról tértünk át joomlára.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.12.09. 20:36:43

Igen, ha nem nagyon volt előtte SEO-munka, akkor minden nettó nyereség. Az igazán nehéz helyzetek azok, amikor már van mit veszteni.

Merras · http://miyazakijun.hu 2006.12.09. 21:31:37

Azért a lehetőségekhez képest volt SEO munka, csakhát macerás volt nagyon, az engine nem támogatott egy csomó dolgot, pl. title minden oldalon ugyanaz volt, stb.


Egy-két hétig szívás volt, kellett idő, amíg a visszatérő látogatók is megszokták az új rendszert, de a régi olyan szinten elavult volt, hogy az nem kifejezés.

Patai László · http://word-press.hu 2006.12.13. 14:31:11

Én is belesétáltam ebbe a problémába. Egy hónapja átszerveztem mindent a Joomla.hu-n. Áttettem a tartalmakat, új kategóriák stb. openSEF nevű programot használtam, ami szépen összeakadt nekem mindennel, kikapcsoltam. Most az alap SEF beállításokkal működik az oldalam. Így elvesztettem minden korábbi PR-ot amit az aloldalaknak volt. Csak a nyitólapomnak van. :( Nade 1 év és ez is helyreáll. Minden csak az idő és a google kérdése :)
süti beállítások módosítása