.png)
Történik mostanában egy sajnálatos összemosási kísérlet: két, fajlagos költségét tekintve nagyságrendileg különböző terméket-tevékenységet a SEM (azaz Search Engine Marketing) összefoglaló névvel igyekeznek többen illetni. Nem helyes, s bár zum ersten Blick terminológiainak tűnik a vita - legkevésbé sem az.
Egyfelől tisztában kell lenni azzal, hogy átlagos KKV-k szintjén indokoltatlan a SEO (optimalizáció) használata (megrendelése), másfelől az online piac középsúlyú szereplői lapáttal szórják ki a pénzt az ablakon, ha ész nélkül (azaz nem csupán a még SEO-val be nem vett stratégiai magaslatokon) költik a pénzt PPC-re.
A korrekt SEO-val megszerzett látogató fajlagos költsége kb. 1-3%-a PPC-vel elérhetőnek. Au maximum 6-7%. A hangsúly a „fajlagoson” van, hiszen a SEO „nem tud” napi párszáz látogatót hozni, vagy ha igen, hát szerencséjének kell legyen, hogy megfelelően tőkeerős és stratégiai szemléletű céggel hozza össze a sorsa. Ellenkező esetben nagy valószínűséggel felkopik az álla, hiszen a befektetett munkáját a napi párszáz látogató kis valószínűséggel tudja csak kitermelni.
Egy-egy SEO saját működésének ott éri el inflexiós pontját, amikor havi 500.000 fölé kezd emelkedni az az egyedi, a Google-találatokból érkező látogató-portfoliója, melyet ügyfelei felé szállít.
Nincs ebben semmi meglepő: ha a SEO a látogató-piac fűmag-nagykereskedője, akkor PPC-vásárló vállalkozás a gyeptéglaárus.