Egy rövid és tömör listát állítottam össze azoknak, akik komolyabban és mélyebben érdeklődnek a Google Analytics iránt, vagy olyan helyen használják, ahol a felhasználói viselkedés mély megértése nélkülözhetetlen.
- Regexpet készségszinten megtanulni.
- Amikor filterezésről beszélünk, akkor általában Advanced Filterezésről beszélünk, azaz nem a homokozós include/exclude toolokról. Az cutting-edge okosságok kivétel nélkül itt vannak.
- Advanced filterezésnél az egyes mezők overwrite-olása tartogat meglepetéseket.
- Filterezéssel majdnem mindent meg lehet oldani, de a mérőkódok menő paraméterezésével még a mindennél is többet.
- Vizualizációval vigyázni: idősoros megjelenítője hiányos sorozatok esetén bugos és magyar nyelvű kezelőfelületről nem elérhető(!).
- Ha az alapprofilunk önmagára nézvést már tartalmaz filtereket, azokat az abból filterezett profilok nem veszik át. Ezek a származtatott profilok a nyers mérőkódos adatokból dolgoznak.
- Segments-et csak akkor használunk, ha a tendenciák tendenciái iránt érdeklődünk épp.
- A User-Defined mező egy mérőkódból is írható mező, amivel nagyon elegánsan lehet szegmentálni a látogatottságot, hiszen olyan információt lehet bevinni a rendszerbe, amelyekről a GA alapból nem tudhat. (vö. Analytics __utmv cookie)
- Ecommerce-mérés használatánál az UD-mezőhöz hasonlatosan ki lehet okosan használni a SKU mezőt.
- A nyers alapprofilon próbálgatni a filterezést botor dolog, a nyersanyag integritásának megőrzése nagyon fontos feladat.
- Egy alapprofilhoz mérettől, funkcionalitástól függően akár 3-10 származtatott profil is létrejöhet (sőt, általában kell is ennyi).
- Ha standard paraméterezett UTM_SOURCE-os linkeket kapunk, akkor official URL-es CANONCIAL-t mindenképpen teszünk a [HEAD]-be (ügyesebbek AllowHash-t használnak) (vö. Analytics „__utmz” cookie)
- Egyes reportok bookmarkolásának legegyszerűbb módja, hogy a kívánt speciális reportot létrehozzuk browse-olással, majd azt a Dashboard-ra téve, az ott keletkező direkt linket bookmarkoljuk el. Ezek a linkek általában a PDR változóban tartalmaznak egy időintervallum-definíciót, melyet kitörölve szépen elbookmarkolható, utolsó 30 napos reportot kapunk (regexpes kulcsszavas szűkítések nem minden esetben mennek át az URL-ben, azzal jó vigyázni.
+1. Managementnek mindig állítsunk össze sokfülecskés Custom Reportot, ne kelljen bányászniuk a default felületen (logikus dropdown felépítés, adatsor-hegyek: 10 különböző értéket lehet betolni egy sorba a default 5 helyett)