Szerző:
Bánóczy Zoltán

Zanza:


Méretni kell, ennyi az egész
Bánóczy Zoltán - 2006.11.24. 22:52

 

Régi vesszőparipám, hogy a keresőmarketing eredményessége nem egy-egy akár megkapónak látszó kulcsszóra elfoglalt helyezésekben mérhető, hanem a kessben.

Forintban.

A keresőkből érkező látogatók-látogatások tranzakcióvá (bevétellé, rendszeres látogatóvá, regisztrált felhasználóvá) konvertálása nem választható el élesen a keresőmarketing-tevékenységtől. Ezért fontos, hogy a mindannyiunk mellényzsebben lapuló Google Analytics fel legyen setupolva ún. GOAL-okra.

Enélkül csak homályos elképzelésünk lehet az adott site látogatottságának természetéről, karakterisztikájáról. Amint a fenti gyors kis setupot kiviteleztük, máris követhető válik melyik forrásból milyen a "tranzakció-sűrűség". Egyes tranzakciókhoz konkrét összegek rendelhetők, így láthatjuk 'honnan származik bevételünk', azaz mely forrás-site mekkora résszel járult hozzá a teljes bevételhez. Meglepő eltérések lesznek kimutathatók a már régóta ismert látogató-részarányhoz képest - ne gondoljuk, messze nem lesz egyenesen arányos azzal.

Eképpen ha nem is tökéletes pontosságal (méréstechnológiai hiba), de jó közelítéssel kimutatható, hogy mennyi bevételt is hozott a Google, azaz a keresőmarketing. A dolog akkor van rendjén, ha a feladatot végző SEO-szakember számlája ennél kisebb.


A bejegyzés trackback címe:

https://seo.blog.hu/api/trackback/id/tr9218921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása