A hivatásos közösségi médiások igazából egyetlen dologgal tudnák felzárkóztatni komolyanvehetőségüket a vágyaikhoz: ha mérési adatokkal, esettanulmányokkal tudnák alátámasztani eleddigi piacteremtési célzatú evangalizátori tevékenységük tárgyát.
Víziók, álmok, vágyak és egyéni célok keverednek az érvelésekben - csak a tényadatok hiányoznak *:
1. Mekkora visitorban mért forgalmat szállított és hova egy adott SMO-kampány?
2. Mekkora értékű vásárlás/regisztráció/lead/bármi keletkezett ebből az SMO-kampányból?
3. Mennyi új látogatót tudott megszólalítani a kampány?
4. Mekkora hatékonysággal tudta milyen aktivitásra ösztönözni a közönséget?
5. Milyen arányban áll eredményessége a többi forrással (referrer, organic, ...), hogyan viszonyulnak egymáshoz 1 új/visszatérő látogatóra vetített költségükben?
Így lesz teljesítményük jól viszonyítható a többi csatornáéhoz képest. Nem lehet érv, hogy az SMO "hát jaj, sok áttételen keresztül, hát, nem mérhető jól, hát, sajnos". Egy keresőmarketinges példának okáért nem fut bele ilyen szégyenletes érvelésekbe. Nincsen ugyanis rákényszerülve; ő elegánsan 'ajándékba' adja ezt, aminek értékesítére mások iparágat óhajtanak berendezni. Nem megy bele olyan göröngyös zsákutcákba, hogy "azért is kérek pénzt, akik bár látták a hirdetést, de nem kattintottak rá, illetve azokért is, akiknek ők ajánlották a szolgáltatást".
Ebbe csak az futhat bele, akinek nagyon hiteles mérések/auditok vannak a birtokában - értsd prémium tartalmak (nagy tartlaomszolgáltatók címlapjai -> óránként sokszáz visitor. Garantált, kiszámítható, tervezhető.
Ha felépül majd egy olyan erős közösség, mely volument szállít nagy garanciával és kiszámíthatósággal, akkor mondhatjuk, hogy megálljunk, mert itt van már a Kánaán.
* Tényleg, csinált már itthon valaki SMO-kampányt, aminek kapcsán a fenti 5 kérdés bármelyikére van lehetősége válaszolni?
Első- és alapozóposzt: Lájkolásból nem élünk meg
Második a témában: Csak szeretetből élünk meg