Annyi minden került szóba K.-nál a témával kapcsolatban, hogy nehéz megállni, hogy ne tegyem hozzá a magamét, illetve még egy plusz aspektust, amit nem találtam sehol. SEO-témában a Zoom.hu egyelőre még nem értékelhető, ám a drupalos alapok megérnek néhány sort.
Egyre több hazai, vezető szerepre törő online vállalkozás választja a könnyebbik utat: jó-rossz keretrendszereket használ, mint amilyen a Drupal is. Ez körülbelül azzal egyenértékű, mintha Ron Dennis a Barátság MGTSZ benzinkútjából tankolná a nyári virsligumis McLareneket. A rajtkockába be lehet állni vele, még az első kanyarig is elmegy, de az első komoly gázfröccsnél vagy a motor sül be, vagy a gumi porlik szét.
Jó példa erre egyik volt utazási piacvezető oldalunk, aki a tavaly áprilisban célszoftverről átállt hasonló keretrendszerre, és 6(!) nap alatt bukta el látogatottságának 70%-át és ezzel együtt piacvezető pozícióját is. Azóta nem bírja visszaszerezni; a fejlesztésen nyert 4 milliót, cégértéken legalsóbb hangon is bukott 40-et.
Amúgy a Zoom megjelenéséből a layout kb. rendben van, egy hét css-játékkal teljesen rendbe lehet hozni. Jövőbeni fejlődésének-fejlesztésének gátját a technológiai alapja jelenti; úgy tűnik futóhomokra épül.