A bennfentes kereskedelmet leszámítva a tőzsdézés talán valami olyasmiről szól, hogy: olvasom a hírekben, hogy iszonyú robbanás előtt áll az otthoni barkács-piac. Naná, hogy szöggyár-részvényt veszek. Valahol a Google is ilyen.
- Ha az ember látja a blogok elszaporodását, ahol a taggelés akár egyfajta Googlespamnak is minősíthető (nem az), akkor várható, hogy a szövegközi linkek nagyobb súlyt kapnak. Oda gyúr.
- Ha az kezd elterjedni, hogy SLD-kre pakoljuk szét az egyébként különálló szolgáltatásokat (lásd pl. blog.hu), akkor már nem minden esetben ragaszkodik a TLD-n belüli directory-szerkezethez. Igaz, emiatt váltani sincs oka.
Ez nem jelenti azonban azt, hogy ezek a dolgok mindig is így maradnak. Azt kell megérteni, hogy a Googleplexben az a havi feladvány, hogy az előző adatgyűjtési körhöz képest megváltozott webet hogyan hozzák újra egyensúlyba abban az értelemben, hogy divatot (avagy újdonságokat, új tendenciákat) hogyan viszonyítsák az általuk vélt értékhez. A kettő ugyanis nem feltétlenül azonos.
A SEO igazi feladata tehát valami olyasmi, hogy folyamatosan figyelje a webet, és gondolkozzon; akkor éppen hogyan oldaná meg Ő a rangsorolást a Google helyében.
Hogy a gondolkozása mennyire áll közel a Googlééhez, azt a kersők felől érkező látogatók számán jól le fogja tudni mérni.