Ha kicsit más projekten, kicsit más büdzsével és picit más csapattal folyik, már egy teljesen már dologról beszélünk. Az elméleti modellek gyakorlatba történő átültetését a következő gyakori buktatók hiúsíthatják meg:
- A site/szolgáltatás valós hordozott értéknél magasabb látogatottság kívánalma a megrendelő részéről: előfordul, hogy egy-egy megrendelő túlvállalná magát guglilag, azaz lehetőségeihez képest sokat, túlontúl sokat szándékozik markolni. Ebben az esetben a SEO-szakemberé a felelősség, hogy feladatot visszautasítsa.
- Fejlesztői képesség hiátusa (nincs elég idő és/vagy képesség a korrekt megvalósításra)
- Forráshiányos büdzsé (az „olcsón mindent”-vágyálma)
- A SEO-szakember hitelessége, bizalmi faktora: a nagy döntések átviteléhez nagy bizalmi tőkére van szükség – ebben a ’szakmában’ ezt általában a referenciák illetve eredmények teremtik meg.
- Feloldhatatlan vélemény- vagy értékkülönbségek: létező probléma, hogy az adott projekt sikeréért felelős keresőmarketing-szakember és a megrendelő között olyan értékkülönbségek feszülnek, melyek az újabb célok kitűzését ellehetetlenítik. Különösen akkor kerül nehéz helyzetbe a SEO, amikor már annyi visszavonhatatlan értéket tett a projektbe, ami a Megrendelő értékválsága, -hiánya esetén is már biztosítja a projekt sikerességét a jövőben.
A legfontosabb tehát a Megrendelő és a keresőmarketing-szakember megfelelő egymásra találása, egy olyan találkozás, ahol az érték- és érdekközösség stabil, biztos lábakon áll. Ennek hiányában valamelyik félnek erős esélye van arra, hogy ’nagyon rosszul jöjjön ki’ a projektből.
Ha azonban - mint az esetek legnagyobb részében -, ez az egymásra találás létrejön, azaz a Megrendelő részéről állandó bizalom van jelen és a keresőmarketing-szakember pedig komoly, jól mérhető eredményeket produkál, úgy a siker (profit) sem marad el.