…kellene ide, most, nekem.
Nem könnyű a SEO-író helyzete, ha ilyet kérnek tőle. Mit is lehetne effélét? A hazai online pornóipar keresési illetve Google-trendjeit? A hazai szállások iránti érdeklődés alakulását? A nagy tartalomszolgáltatók körüli lehetőségeket? Az online kereskedelem lelki csipkéit?
E pár példa kivétel nélkül izgalmas és érdekes – lehetne, ha nem csűrnék utána az embert szekercével fejbe, bele (vö.: diszkréció). Alkalmasak viszont e példák arra, hogy pár izgalmas és érdekes költői kérdés, dilemma fölvetessék:
1. Van-e annyival minőségibb a PPC-traffic, mint amennyivel drágább? Azaz a (PPC# * PPCcost * ConvRate(PPC)) és a (SEO# * SEOcost * ConvRate(SEO)) kifejezés hogyan aránylik egymáshoz, ahol :
PPC# / SEO#: a PPC-vel, ill SEO-val kapott látogatók száma
PPCcost / SEOcost: 1db látogató költsége PPC-vel, illetve SEO-val
ConvRate(PPC / SEO): a PPC és SEO forrásokból érkező látogatók adott GA-Goal-ra vonatkoztatott Conversion Rate-je.
2. Minden page landing page-e?
3. Hány funckiója (célja) lehet (kell legyen) egy oldalnak? (pl. #f<5 v. 5<#f<10, …)
4. A usability (user experience) vs. SEO koordinátarendszer mely pontját (tartományát) választjuk egy adott projekthez?
5. 100 db, nyers erőböli SEO-n keresztül behozott látogató hányszorosára növelhető kifinomult, egyedi SEO-val?
E kérdésekre természetesen nem létezik fekete vagy fehér válasz, de elgondolkodni rajtuk talán érdekes és izgalmas.
www.iranymagyarorszag.hu/keres/magyarorszag/szallasok-p1/