Szerző:
Bánóczy Zoltán

Zanza:


Valami izgalmasat, érdekeset…
Bánóczy Zoltán - 2007.11.12. 14:22

…kellene ide, most, nekem.

Nem könnyű a SEO-író helyzete, ha ilyet kérnek tőle. Mit is lehetne effélét? A hazai online pornóipar keresési illetve Google-trendjeit? A hazai szállások iránti érdeklődés alakulását? A nagy tartalomszolgáltatók körüli lehetőségeket? Az online kereskedelem lelki csipkéit?

E pár példa kivétel nélkül izgalmas és érdekes – lehetne, ha nem csűrnék utána az embert szekercével fejbe, bele (vö.: diszkréció). Alkalmasak viszont e példák arra, hogy pár izgalmas és érdekes költői kérdés, dilemma fölvetessék:

1. Van-e annyival minőségibb a PPC-traffic, mint amennyivel drágább? Azaz a (PPC# * PPCcost * ConvRate(PPC)) és a (SEO# * SEOcost * ConvRate(SEO)) kifejezés hogyan aránylik egymáshoz, ahol :

PPC# / SEO#: a PPC-vel, ill SEO-val kapott látogatók száma
PPCcost / SEOcost: 1db látogató költsége PPC-vel, illetve SEO-val
ConvRate(PPC / SEO): a PPC és SEO forrásokból érkező látogatók adott GA-Goal-ra vonatkoztatott Conversion Rate-je.

2. Minden page landing page-e?

3. Hány funckiója (célja) lehet (kell legyen) egy oldalnak? (pl. #f<5 v. 5<#f<10, …)

4. A usability (user experience) vs. SEO koordinátarendszer mely pontját (tartományát) választjuk egy adott projekthez?

5. 100 db, nyers erőböli SEO-n keresztül behozott látogató hányszorosára növelhető kifinomult, egyedi SEO-val?

E kérdésekre természetesen nem létezik fekete vagy fehér válasz, de elgondolkodni rajtuk talán érdekes és izgalmas.

www.iranymagyarorszag.hu/keres/magyarorszag/szallasok-p1/


A bejegyzés trackback címe:

https://seo.blog.hu/api/trackback/id/tr76226429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longhand · http://longhand.hu 2007.11.12. 20:05:50

Van még érdekes/izgalmas része a SEO-nak, ami nem annyira a szakmai rész.
SEO munkás kicsit olyan mint a Főnök sofőrje vagy egyéb bizalmasa, sok szigorú bizalmas infoval és furcsaságokkal találkozva alkalmanként :)
Eddig több titoktartási szerződést írtam alá nagyobb projektek kapcsán mint amennyi valójában végül be lett fejezve :)

1. nem tudom milyen tekintetben minősíthető minőségibbnek a PPC forgalom, a látogatók statisztikákkal bizonyítottan az organikus találatokat preferálják inkább a keresőkből PPC hirdetéseiben. (Persze a konverzió már nem feltétlen lesz jobb, mert a nagyobb "vásárlási szándék"-al rendelkező userek klikkelnek a PPC-re talán nagyobb arányban, de ez sem feltétlen biztos)
Igazán jó látogatókat ahonnan meg lehetne kapni PPC-n, olyan weboldalakon nincs Adsense többnyire.

De mérés-mérés-mérés analizálás ahogy beszéltünk róla a múltkor ;)

5. Oldal jellegétől minőségétől és a korától függ szerintem, hogy mekkora különbségeket lehet elérni alapos és átlagos munkával.

Longhand · http://longhand.hu 2007.11.12. 20:17:06

ps.: annyit még PPC-hez: mivel licit rendszerü, minél többen használják, annál drágább, tehát egyre drágább lesz és ez nem baj :)

és egy kics javítás:
"az organikus találatokat preferálják inkább a keresőkből PPC hirdetéseiben" "PPC hirdetésekkel szemben"
süti beállítások módosítása