Vannak olyan tartalmak, melyek fogyasztása olyannyira sűrű, hogy nincs, nem is lehet a keresőgépekre utalva. Nem keresünk wellness szállót minden nap, de híreket olvasunk – tudjuk hol, és általában ugyanott. Pedig a Google-be is írhatnánk: „hírek 2008.3.7.”.
Vannak olyan tartalmak, melyeket ritka fogyasztásuk miatt széles körben, alaposan megbrendelni valószínűleg vállalhatatlan költséggel járna. Ez leginkább az internetes vásárlásra (termékrendelésre, -közvetítésre), utazási-jellegű szolgáltatásokra lehet igaz. Tegye fel a kezét, aki legalábbis hetente vesz autót, wellnesshétvégézik és vesz új mobiltelefont. Lakásról nincs is szó.
Ha tehát ilyen oldalt üzemeltet az emberfia, akkor felesleges azon aggódnia, hogy „nem tudom megtartani a látogatókat”. Közvetlenül megtartani nem is kell. Bele fog akadni újra, és újra. Amikor sokadszorra jön a júzer, majd megjegyzi.
A website feladata mindig annak az N internetezőnek a betalálása, aki éppen most konkrét autót, lakást, mobiltelefont óhajt vásárolni. Nem valamelyik trendi bannerről kattintott át valahonnan. Erre jó eszköz a Google.
Hírért tudom hova menjek, talán már a könyvrendelési szokások is kiegyenesedtek, tudom hol keressek új digitális fényképezőgépet, hol nézzem meg a szállásokat Szegeden, de fogalmam sincs hova menjek horvátországi apartmanért (nem mintha). Ha valakinek a fenti kategóriákra beugranak szolgáltatások, az már nagyon jó, az már egy nagyszerű szolgáltatás. A brendeltség jó forgalmi mérőszáma a GA Direct Traffic adata, amit bár nagy Google-forgalom mellett elenyészőnek láthatunk, de változásait követni érdemes, nagyságrendjét alábecsülni nem szabad.
Az egyes forgalmi források csak adott és konkrét helyzetben értékelhetők, adott és konkrét abszolúértékek mellett. Fontos az egyes SEO-zott tartalmi alapegységek életciklusa. A használtautós párhetes életciklustól a kevéséves konkrét termék, majd a sok évig fennálló konkrét szálloda.
Elhangzott egy olyan vélemény is, hogy az idális arány egy-egy website látogatottságában a 0%. Érdekes szám, természetesen nem komolyan gondolta Bagi Zoltán, ahogy én sem szó szerint értem: 100% volna a kívánatos. A 100%-os Google-forrás modellben 0% a direct traffic, azaz az internetező egyetlen weboldalt sem tud fejből, minden éppen aktuális szükséglete alapján fogyaszt.
Ebben az idealizált modellben eltűnnek (nem pedig uralkodnak, mint a 0%-nál) a forgalmi (átkattintási) monopóliumok vagy a brendeltség, azt információ minősítését a fogyasztottsága határozná meg. Ebben modellben mindekni beírja Google-be, hogy „hírek 2008.3.7.”.