13 éves korában az ember a velencei vitorlástáborban még simán belecsavarja az augusztusi szárazgazt WC-papírba - így próbálja ki, mi is az a dohányzás. A Hoyo de Monterey azonban egy egészen más valami. Abból van összerakva, amiből kell – úgy, ahogy kell. Nem az eres darálékot csomagolja szép nagy levelekbe, és nem a kiváló dohányt hitvány cigarettapapírba.
Mindkét előbbi szélsőségnek akadnak itthon képviselői. Az első esetben értékes, saját tartalom híján a Google-t akarják keményvonalas SEO-val megfejni, a másodikban egyébként kiváló tartalmakat bőven javíthatóan adnak elő.
Alapvetően komoly keresőoptimalizálásnak csak az utóbbi esetben van létjogosultsága. Olyan helyeken, ahol a keresőoptimalizálandó alapanyag meglehetősen nagy és értékes. Pár dolgot azonban jó tudni az ilyen projektekről:
- Egy-egy komoly keresőoptimalizálásnál havi félmilliós nagyságrendű egyedi látogató a tét;
- Ekkora méretben különös megfontolást igényel minden lépés, nagyon óvatosan lehet csak táncolni;
- Kizárólag távmunkában, személyes jelenlét nélkül komoly SEO-t csinálni nehéz, az inkább a külső szemlélős, tanulmánykészítős műfajnak kedvez;
- Az egyszeri tanulmánykészítősdi egy dolog, másik dolog a hatékonyság mérése, a gyakorlatba történő átültetés sikeressége;
- Minden cég/szervezet mást és mást kíván, másban erős. A SEO-projektnek az adott szervezet lehetőségeiből kell kiindulnia, az adott közösség tagjaiba kell elültetnie a keresőoptimalizálási tudás magjait;
- Komoly keresőoptimalizálást néha lehet, de jobbára lehetetlen teljes front-end újratervezés nélkül megúszni;
- Redizájnnál a tesztelési fázis mindennek a kulcsa. Nincs olyan jól megtervezett rendszer, amiben ne volna 50-100(!) keresőoptimalizálás szempontjából jobbítható dolog;
- Aki tartalomkezelő keretrendszereket használ (drupal, wordpress), az magára vessen;
- Egy közepesen nagy SEO-projekt legalább két év, 3-5 mérési és fejlesztési körrel;
- Emellett 2-3 évente hasznos komolyan felülvizsgálni a SEO-stratégiát, ennyi idő alatt sok minden változik (ezért is folyamatos dolog a SEO; mindig van hova növekedni).