Szerző:
Bánóczy Zoltán

Zanza:


Cosa Nostra
Bánóczy Zoltán - 2009.01.07. 15:38

Sokan sokfélét írnak a SEO-ról idehaza. Ám kevesen vannak, akik valódi, nagyságrendi tapasztalatok alapján írnak; a leüllepedett lényegről és nem a friss uszadékfáról. Jó pár site-tal a hátuk mögött, nem az egyszeri orosztanár módjára, aki egy leckével jár a diákjai előtt.

A többség saját sikertelenségéből kiindulva szerencsejátéknak/pókernek láttatja a kereőoptimalizálást, ami annak tudatában nem meglepő, hogy tapasztalat híján lépéseiket nem tudják egy szálra felfűzni, véletlenszerűen bolyonganak ide-oda. Hitetlenkedve fogadják, hogy a SEO tervezhető-becsülhető.

A másik népszerű civil nézet szerint minden SEO-szakember a Google szemetelője és piócája is egyben – egy személyben ők tehetők felelőssé minden rosszért, ami a találati listákon előfordulhat.

Tény, hogy véleményük néha mindennapi tapasztalatokból (illetve a velünk élő SEO-spamból) is táplálkozik, ám szögezzünk két dolgot:

  1. ahol összeírható nagyságrendű a kulcsszavak száma, ott PPC-re van szükség, illetve
  2. ahol nincs saját, hozzáadott érték, ott komoly SEO-nak nincs létjogosultsága.

A SEO-spam kényszerűen ott keletkezik, ahol valamelyik fenti két ökölszabályt nem tartják be. Irtása közös ügyünk, mondhatnám: Cosa Nostra.

A SEO-gaz elleni leghatékonyabb gyomirtószernek a nyilvánosság tűnik. Ha egy SEO-szakembernek nincs annyi nyilvános referenciája, mint amennyi véleménye, akkor esélyes, hogy azért nem vállalja azokat nyíltan, mert szakmai hátterének, eszközeinek minősítését akarja ezáltal megúszni. Értsd: jóesélyes SEO-gangxta. Másik lehetséges eset, hogy hivatkozásaik mindenféle titoktartásokra csupán pályakezdő mivoltukat hivatottak elfedni – ez más kérdés. Fontos lenne tehát látni, hogy mely ’kollégák’ állnak azon találalatok mögött, melyek spamnak ítélendők.

A SEO-spam feletti ítélethozatal azonban nehéz bíráskodás; nincs egyértelmű mérce, minden query más és más – márpedig ez a feladat csak konkrét queryk konkrét listáinak konkrét elemzésével lehetséges.


A bejegyzés trackback címe:

https://seo.blog.hu/api/trackback/id/tr36863657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2009.01.07. 18:20:58

Először azt hittem, belekötök az egyes számú sommába, de persze, hogy úgy van, na.

mosquito_ 2009.01.08. 19:41:04

Nekem a problemam azzal van, amit mar korabban is kihallani veltem a szavaidbol, h gyakorlatilag azokat, akik nem nehany 10ezres latogatottsagu oldalakat SEO-znak, azok bizony jo szakemberek nem lehetnek, ok nem ertik es latjak a lenyeget, stb.

Termeszetesen egy nagy tartalommal, sok-sok oldalbol allo oldalt egesz mas optimalizalni, mint egy nehany oldalas kis site-ot, de nem hinnem, h attol aki ez utobbit vegzi az kevesebb lenne.

Es persze lehetne tovabb menni, h minden site mas es mas, es kategoriankent, celcsoportonkent, termekenkent kulonfele strategiakat talalsz ki, hiszen tok mashogy optimalizalsz egy videomegosztot, mint egy utazasi portalt. Tokre lehet, h a te tapasztalataid azoknal a bizonyos nagylatogatottsagu oldalaknal semmit nem ernek egy masik oldal eseteben.

Akarhogy is nezzuk a jo SEO mar joval tulmutat a linkepitgetes es kulcsszo meghatarozason, koszonhetoen az elmult evek fejlodesenek es lehetosegeinek, amiket be lehet vonni. Hiszen Social Media optimalizalasra is szukseg van mar az esetek tobbsegeben, es lehetne sorolni.

Tudom, h ez nem feltetlen ehhez a poszthoz kotodo komment teljes mertekben, es azt is tudom, h vannak koklerek, de ugy ereztem, h ezt most leirom. Hatha rosszul latom :)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.01.08. 20:32:25

mosquito,

Félig viccesen válaszolhatnám, hogy nem attól lesz jó szakember valaki, hogy napi százezer látogatót SEO-zik össze, hanem azért jön össze annyi látogató, mert jó szakember.

A komoly válaszom az, hogy a keresőoptimalizálás lelki csipkéit csak nagy látogatottságokon lehet megtapasztalni.

Kicsiben a dolgok sokkal egyszerűbbek.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.01.09. 08:23:20

Születnek azért megmosolyogtató kommentek e blog keretein kívül is:

"Akkor én egy olyan fura ember vagyok, aki google-ből is százezres látogatottságú oldalak felépítése után is azt mondom, hogy a SEO nem tervezhető, maximum nagyságrendileg becsülhető. Plafon, esetleg minimum. Hogy hová esel a kettő közé az már túl sok paramétertől függ. - doransky"

friendfeed.com/e/6bef240f-e96b-0dab-a8e5-21990746766a/Cosa-Nostra/

Klasszikus outsideres, civil komment. A Blogter elhasaltatása után tökéletesen érthető. Egy-két sikeres projekt tudja csak megváltoztatni az ilyesfajta gondolkodást.

A tervezés persze nem egzakt, hanem pl. 20.000, +/- 10%. Azaz a plafon ~22k, minimum ~18k. Aki ilyen pontossággal nem tud SEO-t vagy céges bevételt tervezni, annak nem szerencsés azzal a területtel foglalkoznia.

gphilip · http://search-download.com 2009.01.12. 23:36:37

tetszik a post, kissé SEO-ellenessé kezdtem tolódni az elmúlt időkben (Longhandnak még lógok egy összefoglalóval erről, de nincs időm :( )

fehérítást a seonak!

samedi 2009.03.11. 21:45:58

jogos. Én lelkes amatőr vagyok, de amennyi adatot kínál a net, hogy pár sikeres projekt után muszály legyen az embernek használható információja arról, hogy a különböző taktikáival mire számíthat.
Ez persze általában a forgalom növelésre nem igaz, de az SEO-ra legalább 80% os biztonsággal, vagy egy minimum szint biztonságos belövéséig annak kell legyen.
Ha már egyszer mind a keresések számai, mind az aktuális helyezések lekérdezhetők....

túlsokat persze nem mondtam ezzel :D
süti beállítások módosítása