Az igazi online áruházak immáron az árösszehasonlítók. Ezek a weboldalak igazítják el a vásárlókat, ők osztják szét őket egyes kasszákhoz; ők terelik a legjobb minőségű forgalmat (legjobban konvertáltathatót) az árusítóhelyek (boltok) felé. A vásárlók jobbára már nem az egyes webáruházakban, hanem a gyűjtősite-okon keresgélnek.
A Kirakat.hu és az Olcsóbbat.hu egy portfolióba kerülésével már tényleg világossá vált, hogy az erős piaci szereplők komoly potenciált látnak ebben a szegmensben. Olyan erős SEO pozíciókat foglaltak, melyeket a későn ébredőknek nagyon nehéz lesz még csak megközelíteni is.
Egy Kirakat-Olcsóbbat-jellegű találkozás SEO-szempontból is érdekes problémák elé állítja az egyszeri Sanomás tanácsadót. Hogyan lehet kihozni a két site legjobb eredőjét? A két site eddigi keresőoptimalizálási tevékenysége hol tartalmaz olyan átfedéseket, amelyeket szinergiába kell hozni? Nem kérdés, a válasz mindig: Analytics, Analytics, Analytics.
Tökéletesen összehasonlítható, könnyen olvasható és értelmezhető mérést kell csinálni a két oldalnak. Ez kimondani és leírni általában könnyebb, mint korrektül megvalósítani.
Az eCommerce piac fejlődése azonban ezen múlik: jól mérjük-e a mérhetőt?
* a szerző jelenleg a Kirakat.hu-t és az Olcsobbat.hu-t is kiadó Sanoma Budapest Zrt. tanácsadója