Vannak olyan kiemelt szegmensei az internetes megjelenéseknek, melyek keresőoptimalizáltsági igénye magasabb az átlagosnál. Ilyen elsősorban a turizmus és úgy általában az internetes kereskedelem.
A turizmus mellett a rendezvényszervezés, autó- és ingatlan témakörök érzékenyek leginkább a keresőkben elfoglalt pozíciókra. Csupa olyan tartalom/szolgáltatás tehát, amely egy felhasználóra vetített ritka fogyasztásuk miatt csupán irdatlan összegekből volna brandelhető oly mértékben, hogy a felhasználónak beugorjon a Google-keresés előtt.
Az ingatlan és autóvásárlás tipikusan az a tevékenység, melyet nem rendszeresen, hanem alkalomszerűen űz az úri közönség. A mindennapos hír- és szórakoztatási igényekre lehet és érdemes is brandet építeni, de a ritka és értékes fogyasztási szokásokat kiszolgálni akaró szolgáltatásokra nem érdemes oly mértékben. Ezen tartalmaknak „kéznél kell lenniük” amikor egy-egy felhasználónak szüksége van rá. A mellényzsebben pedig mindig ott lapul mindenkinél a Google.
Magam a turizmussal foglalkoztam a legtöbbet, a többi témával annyit azért nem. Az azonban általánosságban is elmondható, hogy komoly keresőmarketingre csak komoly online jelenlét esetén indokolt költeni, illetve komoly keresőmarketing-költésnél illik hasonlóan komoly jelenlétre is áldozni.