A Google találati listák kattintási pozícióiról eddig is közszájon forgott a triviális sejtés: az előkelőbb helyezésű oldalakra több időt és figyelmet szánnak a felhasználók, illetve nagyobb aktivitásra (konverzió) bírhatók rá ezekben az esetekben.
Praktikusan a dolog annyit jelent, hogy aki egy elsőoldalas találati listában 3-4 hellyel van hátrébb, az nem csupán 3-4 hellyel van hátrébb, hanem soktíz százaléknyi minőségi forgalomnak is híján van.
Egyes piacvezető oldalak kimagasló eredményét általában ez okozza, a tökélyre fejlesztett elsőhelyesség. Ebből a pozícióból a látogató olyan bizalmi faktorral érkezik, amit a következő helyek már megközelíteni sem tudnak, abból már tizenkettő egy tucat.
Erről a régi sejtésről győződhet meg mindenki, ha a Longhand által importált Yoastos megoldást egy picit még tovább fejleszti úgy, hogy a User-Defined mezőben keletkező értékekre ráereszt egy olyan gruppolós filtert, ami csak a pozíciókat tartja meg (ld. Screenshot). Megijedni nem kell, a keywordök nem vesznek el, UD / Keyword cross-segmenttel lekérhetők maradnak.