Szerző:
Bánóczy Zoltán

Zanza:


Keresőoptimalizálási versenyek
Bánóczy Zoltán - 2006.11.25. 16:38

Mintha Puskás Ferenc őgy. Pro Evolution Soccerrel szaggatná a PS2-kontrollert. A keresőmarketing-versenyek olyan játékteret hoznak létre, melynek kicsi a metszete a valósággal.

Mondhatnánk erre persze, hogy ez a játéktér viszont egyenlő feltételeket teremt a játékosok számára. Önmagában ez az állítás még igaz is volna, ámde.

A korrekt keresőoptimalizálási tevékenységet e kompetíció nem tudja jutalmazni, csak a trükközést. A hekkmentes, organikus növekedés útjára ugyanis nem tudnak rálépni azok a szájtok, akinek a 'satupadvillamosbérlet' és a 'üvegkupolatükrözés' témakörben kellene hasznos tartalmat és/vagy szolgáltatást előállítaniuk.

Ennél fogva a csatát az dönti el, hogy ki tud nagyobb-erősebb fegyverrel (site-halmazzal) támadni. Sokan vannak ma az országban, akik jópár megatonnás atomot (pl. giga-site klónokat) tudnának fegyverként bevetni. Örülök, hogy nem teszik - hagyják csak csúzlizni a jónépet.


A bejegyzés trackback címe:

https://seo.blog.hu/api/trackback/id/tr9419017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Patai László · http://word-press.hu 2006.11.26. 01:05:18

Megfigyeltem, -mint linkfelhő résztvevő- hogy ez a "verseny" nem arról szól, amiről kéne. Ez kereső optimizálás?! NEM! Készíthetek én giga-atom optimalizált site-ot. Mégsem nyerem meg, ha nem teszem ki x 1000 oldalra a likem. Kérdezem én, ez SEO verseny?!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.11.26. 01:11:15

A linkek elhelyezése és optimalizálása is SEO, de tény, egy oldalot bizonyos szint után már nem lehet épeszűen feljebb húzni csak belső eszközökkel.
Ez a verseny (illetve mindkettő) láthatóan amatör pályán mozog, egyedül a második versenyen látok eddig talán egy komolyabb résztvevőt, de ők se saját nevükben.

Patai László · http://word-press.hu 2006.11.26. 01:15:08

Én ismerem az első 10-et. Mind a saját nevében "játszik". Nem tudom kire gondolsz :)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.11.26. 10:13:32

PL: Igen, erre és ezért hoztam a PS2-s példát. Amíg Gran Tourismoban csak a kontroller üt vissza egy ütközésnél, addig IRL a műszerfal.

Az igazi verseny tehát IRL van; másként fogalmazva az ún. 'keresőmarketing-versenyek' olyanok mint tét nélkül pókerezni. Ha kabátgombokkal játszunk, minden körben lehet óllinezni, rizikó nélkül.

A téten itt nem a díjat értem, hanem a hibázás lehetőségét.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.11.26. 19:42:37

Laci, nem tudom, az elmúlt egy-másfél hétben ki csatlakozott, lehet, azóta igazad van.
De ha pl. Bano és Ern0 nem játszik, akkor az első 10 hozzáértő biztos nincs benne :-)

Patai László · http://word-press.hu 2006.11.26. 22:41:15

:) Na majd meglátjuk mi lesz itt, még van több mint 4 hónap a verseny végéig, és már most uncsi :)

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.11.27. 14:17:56

Egy igazi SEO-verseny, tehát amelyik - szerintem - megfelelően modellezi az IRL SEO-t, úgy nézne ki, hogy a döntő napján összeterelnénk pár civilt, akiknek azt a feladatot adnánk, hogy keressenek hajszárítót a neten, vagy válasszanak ki egy siófoki szállást, mindkettőt adott szempontok szerint; a legjobb 5-5 ajánlatot találó a szerény honoráriumon felül megkapja a hajszárítót avagy egy nyaralást a kiválasztott helyen.

Na, azok a site-ok, akik ebben a legjobb 5-ben benne lennének, azok győznének.

De ez már annyira hasonlít magához az élethez, hogy felesleges laboratóriumi egereket alkalmazni, jönnek azok a rétről maguktól is, nap mind nap - na ja, az a hiba megvan benne, hogy mindenki csak a magáét számolja...

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.11.27. 14:28:04

Valami ilyen, igen - egy helyről jövünk, minden szavaddal egyetértek.

A 'mindenki a magáét számolja'-dologról: ern0, csináljuk már meg a GRM-arénás 2-3 éves, elfekvő projekt-ötletetünket. Hm?

Többieknek: itt létrehoznánk szektoronként (turizmus, internetes-kereskedelem, ingatlan, autó, ...) egy-egy ún. arénát, ahol adott query-inventoryk (jó sok, legalább 1000) súlyozott átlagában (vélhető forgalom) lehetne rangsorolni egyes versenyzőket. Nevezni sem kell hozzá.

Mióta van GoogleTrends, talán ezt a keyword-súlyozást is jól meg lehetne csinálni - ami az eddigi GoogleRankMonitor-nak egyetlen - de fontos - hiátusa volt.

Pénz nem lesz benne, de izgalmas.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.11.27. 21:46:45

Mennyire megy "le" a GoogleTrends? Amikor legutóbb néztem, sok - számomra - fontos magyar kifejezés nem volt benne (Görög Zita persze benne volt).

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.11.27. 22:06:03

És kedves olvasók, íme egy szép példa arra, hogyan lehet az egyik legkeresettebb kulcsszót (Görög Zita) belefűzni egy szakmai blogba :-)

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.11.28. 09:09:50

De mintha kicsit lanyhulna az érdeklődés... www.google.com/trends?q=g%C3%B6r%C3%B6g+zita

Biztos inkább wiw-en akarják befűzni (és akkor pukkantsuk el a másik slágerkifejezést is: iwiw meghívó) www.google.com/trends?q=iwiw

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.11.28. 09:16:00

Most éppen év vége van, és mint ilyen a feladatok sokasodnak, az idő pedig kevés... térjünk vissza rá később.
süti beállítások módosítása