Történt, hogy egy kolléga (Hofi: ’kolléga…, eh, szóval ő is színházban dolgozik…’) a „szivar” keresésre demostrációs célzattal egy, véleményem szerint tökéletesen irreleváns találatot helyezett el ha nem is kiemelkedő, de nem rossz pozícióba (tizenvalahányadik – egyelőre csak).
A helyzet értékelésén nem változtat az a tény, hogy mindezt demonstratív (jó) szándékkal az EKF (Európa Kulturális Fővárosa) és vezetőjének nevével követte el (aki történetesen szivarozik és a dohányiparban dolgozott - teccik érteni: ettől van ott a helye a Googléban elöl, ez az indok). Persze, nem dől össze a világ, ha a tizenvalahányadik helyen feljön egy spam. Megszoktuk. Az viszont nincsen rendben, hogy az ilyen találatokat szakemberek állítsák elő, a szakmai cinizmus (eufemizálhatjuk pragmatizmusnak is) jegyében.
A PPC (AdWords) szól arról, hogy kinézünk kulcsszavakat, és azokat megvesszük. A SEO nem erről szól. A SEO hozott anyagból dolgozik, és nem illik bejátszania nagyobb játékteret, mint amire a hozott anyag organikusan képes. Mint fenti házigazdánk, úgy érzem sokan vannak eltévedve etekintetben, azaz kisvállalkozásokra akarnak drága SEO-t rásózni. E klasszikus KKV-nak ugyanis nincs szüksége SEO-ra. Az is lehet persze, hogy nem drága, hanem olcsó SEO-t árulnak – azt pedig csak ilyen spammy eszközökkel lehet kivitelezni, úgy tűnik.
Előző írások a témakörben:
- http://seo.blog.hu/2006/11/24/bootup
- http://seo.blog.hu/2006/11/24/korrekt_keresomarketing
- http://seo.blog.hu/2006/11/25/keresomarketing_versenyek
- http://seo.blog.hu/2006/12/09/utcai_harcosok_kupajara_atombomba
- http://seo.blog.hu/2007/01/01/person_of_the_year_2006_you_the_seo
- http://seo.blog.hu/2007/08/25/vagjunk_rendet_sem_seo