Szerző:
Bánóczy Zoltán

Zanza:


Farkaséhség
Bánóczy Zoltán - 2007.09.13. 10:29

Mint e blog indítójában is megjelöltem, itteni misszióm elsősorban a hazai SEO-szektor  vélt vadhajtásainak verbális vagdosása. Ehelyütt talán említésre sem volna érdemes a minapi eset, de a véleményemet a házigazdánál nem tudtam elmondani; a moderációt választotta a szakmai vita helyett. Hozzászólásaimat illetlenül, a mondandómat torzítva megvágta, közel 3.000 leütést húzott; 3-4 hozzászólást. E 3.000 karakter az a 3.000 karakter volt, ami az indoklását és kibontását tartalmazza az álláspontomnak. Elképesztő látni.

Történt, hogy egy kolléga (Hofi: ’kolléga…, eh, szóval ő is színházban dolgozik…’) a „szivar” keresésre demostrációs célzattal egy, véleményem szerint tökéletesen irreleváns találatot helyezett el ha nem is kiemelkedő, de nem rossz pozícióba (tizenvalahányadik – egyelőre csak).

A helyzet értékelésén nem változtat az a tény, hogy mindezt demonstratív (jó) szándékkal az EKF (Európa Kulturális Fővárosa) és vezetőjének nevével követte el (aki történetesen szivarozik és a dohányiparban dolgozott - teccik érteni: ettől van ott a helye a Googléban elöl, ez az indok). Persze, nem dől össze a világ, ha a tizenvalahányadik helyen feljön egy spam. Megszoktuk. Az viszont nincsen rendben, hogy az ilyen találatokat szakemberek állítsák elő, a szakmai cinizmus (eufemizálhatjuk pragmatizmusnak is) jegyében.

A PPC (AdWords) szól arról, hogy kinézünk kulcsszavakat, és azokat megvesszük. A SEO nem erről szól. A SEO hozott anyagból dolgozik, és nem illik bejátszania nagyobb játékteret, mint amire a hozott anyag organikusan képes. Mint fenti házigazdánk, úgy érzem sokan vannak eltévedve etekintetben, azaz kisvállalkozásokra akarnak drága SEO-t rásózni. E klasszikus KKV-nak ugyanis nincs szüksége SEO-ra. Az is lehet persze, hogy nem drága, hanem olcsó SEO-t árulnak – azt pedig csak ilyen spammy eszközökkel lehet kivitelezni, úgy tűnik.


Előző írások a témakörben:


A bejegyzés trackback címe:

https://seo.blog.hu/api/trackback/id/tr78164308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.09.15. 21:42:08

Azzal a tétellel vitáznék, hogy a kkv-knak nincs szükségük SEO-ra, mert az internet (-es praktikák, incl. SEO) igenis egy nagy lehetőség nekik, olyan "helyekre" juthatnak el, amiről 10 éve még csak álmodni sem mertek volna. Na jó, nem a sarki fűszeresről van szó.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.09.15. 21:54:23

Csak a "klasszikus KKV"-kre gondolok én is, mint a sarki fűszeres, ofkoz.
süti beállítások módosítása